Optimera för sökmotorer

Sökmotoroptimerare

Behöver du en sökmotoroptimerare?

Det är en bra fråga. Att arbeta med sökmotoroptimering kräver ingen universitetsexamen, men det kräver tid, jobb och att du har koll på en hel del. Är det inte ett område du har kunskap inom så kan det kännas rörigt och komplicerat. Precis som om du väljer att ta hjälp av en redovisningsbyrå för ditt företags ekonomi kan du därför ta hjälp av en sökmotoroptimerare. Det vi helt partiskt skulle rekommendera är så klart att ta hjälp av oss.

En sökmotoroptimerares vardag

En sökmotoroptimerare arbetar mot målet att din hemsida ska ranka högre i sökresultatet på sökmotorerna, i Sverige handlar det så klart om Google. Det finns många olika sätt att arbeta med SEO, sökordsoptimering. En tumregel när du tar hjälp av en sökoptimerare är att du ska kräva att de förklarar vad de gör och hur det förbättrar din hemsida och SEO:n. Många sökmotoroptimerare får det att låta som att SEO inte går att förklara och vara transparent med för att det är så komplicerat. Vi vill hävda det rakt motsatta.

Som sökmotoroptimerare arbetar vi för att göra din sida så bra som möjligt, först och främst ur besökarperspektivet – för då får du en bra sida ur SEO-perspektiv.

Innehållet – grunden till allt

Ett bra innehåll är grunden till allt arbete med SEO. Det finns inga vägar runt detta faktum om du vill öka din synlighet på sökmotorerna. När vi som sökmotoroptimerare arbetar med innehållet börjar vi alltid med att prata med dig som kund för att förstå din verksamhet, bransch och dina fördelar. Utifrån det hittar vi relevanta sökfraser som vi sedan kan arbeta med. När människor sedan använder just de sökorden som vi har arbetat med, ska sin sida förhoppningsvis visas bland de översta resultaten.

Tydlighet för Google

När du har skapat bra innehåll som består av både texter och bilder, ska du hjälpa Google att förstå vad sidan handlar om. Det gör du genom att använda viktiga element, tekniska och innehållsmässiga.

Bygga upp din trovärdighet

En hemsidas trovärdighet är en faktor som Google värderar. Trovärdigheten för en sida får du dels genom att sidan är aktiv, ju längre tid en sida har funnits desto trovärdigare är den, dels genom att andra signalerar att det är en sida med bra innehåll. Signalerna från andra består av att andra vill länka till din sida, länkar från andra sidor med hög trovärdighet ger din sida tyngd och högre rating.

Fem steg i Raqs sökoptimeringsprocess

  1. SEO-analys

  2. Analys av sökfraser och konkurrenter

  3. Skapande av unikt innehåll i form av nya texter

  4. Publicering och justering av landningssidor

  5. Off-page arbete för att få länkar från andra sidor

Raqs som sökmotoroptimerare

Vi skiljer oss lite från många andra sökmotoroptimerare. Vi har inga bindningstider och vårt mål är att våra kunder ska förstå vad vi gör. Samtidigt som vi jobbar med en kund vill vi gärna utbilda kunden också. Det skiljer oss från många andra SEO-byråer, som många gånger får SEO att framstå som svart magi och som kan skicka rapporter som ingen förstår.

Vårt mål är helt enkelt att våra kunder ska vara så nöjda med vårt jobb att de inte vill lämna oss, även fast de med oss har lärt sig mer om sökoptimering än de någonsin kunnat.


Föregående
Föregående

Ny responsiv hemsida gjord i Stockholm

Nästa
Nästa

SEO-byråer i Stockholm